terazJaslo.pl
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
KULTURA | ROZRYWKA | EDUKACJA

Powiatowy Konkurs Recytatorski „Sensowne twory słowne – liryka, epika, dramat”

14 grudnia br. odbyła się w Młodzieżowym Domu Kultury w Jaśle trzecia edycja powiatowego konkursu recytatorskiego SENSOWNE TWORY SŁOWNE liryka, epika, dramat.

Powiatowy Konkurs Recytatorski

Powiatowy Konkurs Recytatorski

Fot. © MŁODZIEŻOWY DOM KULTURY W JAŚLE

Konkurs w tym roku cieszył się dużą popularnością wśród recytatorów z całego powiatu jasielskiego. Swój udział zgłosiło 40 uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Recytatorzy prezentowali jeden dowolny tekst z zakresu literatury współczesnej. Jury konkursowe w składzie: Barbara Fugiel – instruktor teatralny Gorlickiego Centrum Kultury, Marta Gąsiorowska – dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury i Czytelnictwa w Skołyszynie, Katarzyna Antonik-Stompel – aktorka i wokalistka oceniało głównie: dobór repertuaru, wrażliwość wykonawcy, interpretację tekstu i warsztat recytatora.

W kategorii wiekowej uczniowie gimnazjum – równorzędne nagrody otrzymali:
Justyna Wójcik (MDK w Jaśle), Hubert Reczek (Gimnazjum nr 1 w Jaśle), Wojciech Hałucha (Gimnazjum nr 1 w Jaśle), Mateusz Żyra (MDK w Jaśle). Wyróżnieni zostali: Dominika Mazan (Gimnazjum nr 1 w Jaśle), Karolina Jureczko (Publiczne Gimnazjum w Cieklinie), Mateusz Knapik (ZS w Osobnicy).

W kategorii wiekowej uczniowie szkół ponadgimnazjalnych – równorzędne nagrody otrzymały: Dorota Libuszowska (II LO w Jaśle), Paulina Gronkiewicz (II LO w Jaśle), Lidia Bachórz (JDK), Marta Skrzyszowska (JDK). Wyróżnione zostały: Agnieszka Substelna (II LO w Jaśle), Marzena Mędrek (II LO w Jaśle), Patrycja Piotrowska (ZS nr 4 w Jaśle), Aleksandra Szot (ZS nr 4 w Jaśle).

Nagrodę specjalną w tej kategorii za niezwykle sugestywny przekaz, wrażliwość i talent otrzymała Małgorzata Kwiatkowska (ZS nr 4 w Jaśle), która recytowała fragment opowiadania „Ósmy dzień tygodnia” Marka Hłaski.

Nagrodzeni i wyróżnieni otrzymali nagrody książkowe, które ufundowało Starostwo Powiatowe w Jaśle.

(MDK w Jaśle)

Back to top button