Jasło otrzymało Złotą@2010
Już po raz XII Stowarzyszenie „Miasta w Internecie” ogłosiło konkurs ZŁOTA@ – Samorządowy Lider Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Po raz pierwszy zwycięzcą konkursu w kategorii Samorządowy Lider Elektronicznej Administracji oraz zdobywcą statuetki złotej@2010 zostało Miasto Jasło.
Uroczyste ogłoszenie wyników oraz wręczenie nagród, odbyło się 23 czerwca w Zakopanem, podczas otwarcia 14 konferencji: Miasta w Internecie. Statuetkę Złotej@2010 w imieniu Burmistrz Miasta Jasła, odebrał Sekretarz Miasta Jasła Józef Bajorek.
Celem konkursu Złota@, jest wyłonienie i promowanie samorządów lokalnych i regionalnych, efektywnie przyczyniających się do rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce, poprzez realizacje projektów z wykorzystaniem technologii informacji i komunikacji (ICT). Laureaci byli wyłaniani w trzech kategoriach: Samorządowy Lider Elektronicznej Administracji, Samorządowy Lider Projektów Szerokopasmowego Dostępu do Internetu oraz Polski Region – Lider Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.
W kategorii, w której zwyciężyło Miasto Jasło oceniano:
– Jakość i zakres internetowych serwisów informacyjnych prowadzonych przez samorządy
– Posiadane plany (np. programy lub strategie) rozwoju społeczeństwa informacyjnego (informatyzacji, e-rozwoju)
– Realizowane przez władze publiczne projekty na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego.
W zakresie zbliżania się do idei e-Urzedu Miasto Jasło wdrożyło system elektronicznego obiegu dokumentów, który docelowo pozwoli na eliminację „obiegu papierowego”, podążając za odpowiednimi zmianami w prawie umożliwiającymi taką eliminację.
Na etapie wdrożenia jest jego integracja z platformą ePUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej MSWiA), która docelowo ma być miejscem gdzie każdy Polak będzie mógł elektronicznie skontaktować się z właściwym urzędem i załatwiać, tą drogą, swoje sprawy.
Zadanie jest skomplikowane zarówno z natury prawnej jak i technologicznej, no i proces ten jest i będzie permanentny bo taki być musi, co ze zrozumiałych względów go utrudnia. W naszych planach jest również wdrożenie technologii VOiP w urzędzie i naszych jednostkach, usług opartych o technologie sieci komórkowych itd..
Słowem chcemy być bliżej … i ponieważ każdy z nas chce być „dobrze poinformowany” – co by to nie oznaczało – to na miarę możliwości finansowych oraz racjonalności ich wydatkowania w odniesieniu do skali miasta i problemów, podążać w kierunku upraszczania procedur, łatwości kontaktu i dostarczania niezbędnej wiedzy.
(UMJ)